تفاوت های دو سیستم رایج در صنعت VoIP

دو سیستم مرکز تماس سیسکو و استریسک  از محبوب ترین نرم افزار های مدیریت تماس در جهان هستند . در این پست سعی شده است قابلیت های Cisco Call Manager و نسخه تجاری Asterisk در جدولی مورد بررسی قرار گیرد .

تفاوت های دو سیستم رایج در صنعت VoIP

دو سیستم مرکز تماس سیسکو و استریسک  از محبوب ترین نرم افزار های مدیریت تماس در جهان هستند . در این پست سعی شده است قابلیت های Cisco Call Manager و نسخه تجاری Asterisk در جدولی مورد بررسی قرار گیرد .

 

 

Digium Cisco مقایسه میان دو محصول IP PBX
Asterisk Business Edition Unified CallManager/Media

Convergence Server 7800 Series

محصول
شماره گیری از طریق افزودن یک پلاگین امکان پذیر است شامل می شود یکپارچگی با Outlook
شامل می شود شامل می شود پاسخ صوتی  یکپارچه
نیازمند تنظیمات قابل توجه ای است شامل می شود پشتیبانی از مرکز تماس
کد باز و بر پایه لینوکس می باشدکه شامل ردهت است و قابلیت اختصاصی شدن بالایی دارد هم لینوکس و هم ویندوز بستر نرم افزاری
تقریبا با هر نوع سرور لینوکس سازگار است Cisco CallManager and MediaConvergence servers بستر سخت افزاری
SIP, H.323, 802.x و سایر پروتکل ها Sip, H.323, Skinny  و سایر پروتکل ها پروتکل های پشتیبانی شده
دارای ابزار مدیریتی به نحوی که توانایی کنترل و مدیریت گروهی و انفرادی عملکرد  گوشی ها را دارد مدیریت و برنامه ریزی
+۴۰ تلفن سخت افزار و تعداد بیشماری تلفن نرم افزاری انواع گوشی های IP Phone گوشی های مورد پشتیبانی
بله بله پشتیبانی از گوشی های آنالوگ
VoIP رمزنگاری شده . دارای سیستم مدیریت جهت تعیین هویت تلفن ها . قابلیت نصب افزونه های امنیتی امنیت بسیار بالا، به همراه تعیین هویت گوشی ها و امنیت مدیریتی امنیت
قابلیت ۴۰ تماس همزمان در حالت عادی و ۲۴۰ تماس همزمان، هنگامی که بروز گردد تا ۷۵۰۰ گوشی به ازای هر سرور وتا ۳۰۰۰۰ گوشی به ازای هر گروه ظرفیت مرکز IP
قابلیت دریافت کارت ها ی توسعه با قیمت بسیار پایین که امکان بروز رسانی  را آسان می کند قابلیت توسعه به همراه کارتها و واحدهای اضافی. افزایش خصوصیات بسیار به سیستم از طریق  افزودن کارت های مربوطه توانایی پیمانه ای بودن و قابل توسعه بودن در آینده
خیر بله مسیر یابی به PSTN در صورت اشکال در شبکه
شامل راهنمای کاربر و پشتیبانی ۱ ساله به صورت رایگان مستندات و پشتیبانی در  سطوح Enterprise موجود می باشد. مستندات و پشتیبانی
از $۹۹۵ شروع می گردد معمولا از قیمت های زیر شروع میگردد $۱۶,۹۰۰  $۲۰,۰۰۰ قیمت
نصب یکپارچه و سادگی سیستم ، از ویژگی های این IP PBX است سیستمی پیچیده که نیازمند تحلیل و آزمون بسیار قبل از پیاده سازی است آسانی در نصب
تجارت های کوچک و متوسط مختص سیستم های تجاری و بزرگ سایز تجاری هدف
شرکت دیجیوم با افزودن لایسنس تجاری، به تقویت پشتیبانی و مستندات این سیستم پرداخته است سیستمی بسیار قدرتمند و مناسب جهت راه حل های VOIP Enterprise نظرات سایت VOIP NEWS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :

VoIP-News.com

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *