Paging در سیستم های تلفنی چگونه است؟

Paging در تلفن های آی پی

یکی از قابلیت های سیستم های تلفنی مبتنی بر آی پی ,  Paging هست. با استفاده از این قابلیت شما می توانید با گرفتن یک شماره داخلی خاص یک ارتباط صوتی یک طرفه و یا حتی دو طرفه رو بین هر تعداد کاربری که از تلفن های آی پی استفاده می کنند برقرار کنید. استفاده از Paging در حالت Full-duplex در واقع یک کنفرانس صوتی را بین همه اعضا گروه Paging برقرار می کنه و همه اعضا می توانند صدای هم دیگر را بشنوند. ولی در حالت یک طرفه امکان ارسال صدا یک طرفه است.

می توانید از Paging برای پخش اعلان های صوتی در مکان هایی مثل بیمارستان ها، فرودگاه ها، ادارات  استفاده کنید.

نحوه فعال سازی Paging برای تلفن های آی پی SNOM,Polycom,Yealink,Aastra,GrandStream در ادامه مطلب آورده شده است:

Paging در سیستم های تلفنی چگونه است؟

Paging در تلفن های آی پی

یکی از قابلیت های سیستم های تلفنی مبتنی بر آی پی ,  Paging هست. با استفاده از این قابلیت شما می توانید با گرفتن یک شماره داخلی خاص یک ارتباط صوتی یک طرفه و یا حتی دو طرفه رو بین هر تعداد کاربری که از تلفن های آی پی استفاده می کنند برقرار کنید. استفاده از Paging در حالت Full-duplex در واقع یک کنفرانس صوتی را بین همه اعضا گروه Paging برقرار می کنه و همه اعضا می توانند صدای هم دیگر را بشنوند. ولی در حالت یک طرفه امکان ارسال صدا یک طرفه است.

می توانید از Paging برای پخش اعلان های صوتی در مکان هایی مثل بیمارستان ها، فرودگاه ها، ادارات  استفاده کنید.

نحوه فعال سازی Paging برای تلفن های آی پی SNOM,Polycom,Yealink,Aastra,GrandStream در ادامه مطلب آورده شده است:

۱) SNOM

در مدل های snom 320 ,snom 360 با فعال کردن Intercom به صورت زیر می توانید از قابلیت Paging استفاده کنید.

Advanced ->Behavior ->Enable Intercom

 

۲) Aastra

Basic Setting -> Preference -> Incomming Intercom Settings ->Auto answer ->Enabled


۳) YEALINK

Phone -> Features -> Allow intercom ->Enabled


 

۴) Grand Stream

Account -> allow auto Answer by call-info ->yes


Polycom ( 5

برای فعال کردن Paging در تلفن های پلی کام نیاز به انجام مراحل زیر دارید:

در فایل sip.cfg از Firmware مربوط به تلفن آی پی باید تغییرات زیر را اعمال کنید:

این خط را پیدا کنید:

<alertInfo voIpProt.SIP.alertInfo.1.value=”” voIpProt.SIP.alertInfo.1.class=””/>

آن را به صورت زیر تغییر دهید:

<alertInfo voIpProt.SIP.alertInfo.1.value=”Ring Answer” voIpProt.SIP.alertInfo.1.class=”4″/>

خط زیر را در sip.cfg پیدا کنید:

<RING_ANSWER se.rt.4.name=”Ring Answer” se.rt.4.type=”ring-answer” se.rt.4.timeout=”2000″ se.rt.4.ringer=”2″ se.rt.4.callWait=”6″ se.rt.4.mod=”1″/>

این خط را نیز به صورت زیر تغییر دهید:

<RING_ANSWER se.rt.4.name=”Ring Answer” se.rt.4.type=”ring-answer” se.rt.4.timeout=”2″ se.rt.4.ringer=”2″ se.rt.4.callWait=”6″ se.rt.4.mod=”1″/>

حال با استفاده از نرم افزار tftp32 فریم ور پلی کام را به روز کنید.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *