جستجو جهت یافتن شرکت مناسب ارائه دهنده خدمات VoIP می تواند یک امر پر چالش باشد.
بیشتر مردم بعد از بستن قرار داد یک خدمت، دچار مشکلات فراوانی می شوند. از این رو پیشنهاد می گردد تا قبل از بستن قرارد داد به تمامی موارد زیر توجه کامل گردد :
- هزینه (تمام هزینه ها)
اگر شما در تبلیغات محصولی با یک قیمت بسیار عالی مواجه شدید، مراقب باشید! اغلب VoIP Provider ها هزینه های پنهانی را پشت تبلیغات خود مخفی می کنند. قبل از هر چیز از آن ها راجع به جزئیات محصول سوال کنید. این سوالات می تواند موارد زیر باشد :
۱- آیا هزینه دیگری به غیر از خرید و یا راه اندازی تجهیزات وجود دارد؟
۲- آیا من به چیزی فراتر از آن چه شما ارائه می دهید، نیاز دارم؟
۳- آیا من نیاز دارم تا سیستم تلفنی را خریداری کنم یا آن را اجاره کنم؟
۴- هزینه های داخلی و بین المللی چگونه است؟ آیا هزینه های متفاوتی برای نواحی مختلف وجود دارد؟
- انفصال قرارداد
شما باید از جزئیات انفصال قرارداد مطلع گردید. به طور مثال، در صورتی که شما از خدمات راضی نیستید و یا به هر دلیلی شما خواهان اتمام قرار داد هستید، میزان جریمه به چه صورت است؟ اغلب شرکت ها قرارداد یکساله منعقد می کنند، که اتمام یک طرفه قرارداد منجر به پرداخت جریمه است.
- پشتیبانی
شما قطعا در مدت استفاده از محصول نیاز پیدا می کنید تا با شرکت جهت دریافت راهنمایی و پشتیبانی فنی تماس داشته باشید. از این رو شما باید اطمینان حاصل کنید که افرادی در شرکت هستند که به شکل از راه دور و یا حضوری، شما را راهنمایی کنند.
- سازگاری با تلفن های آنالوگ و خطوط PSTN
اگر قصد راه اندازی VoIP در سازمانتان را دارید، شما احتمالا تعداد زیادی تلفن آنالوگ در حال استفاده دارید. از این رو دانستن اینکه می توان از همان تلفن ها نیز در سیستم VoIP استفاده کرد، باعث می شود تا در هزینه ها به میزان قابل توجه کاسته شود.
نکته مهم دیگر این است که دروازه های صدا در فناوری VoIP نسبت به خطوط PSTN حساس بوده و میزان ولتاژ این خطوط در نوع تنظیمات دستگاه، موثر است. لذا شما باید محصولی را انتخاب کنید که بالاترین کیفیت را نسبت به خطوط شهری محل نصب، ارائه دهد.
- قابلیت جابجایی
همواره در تهیه سیستم VoIP باید آینده نگر بود. اگر شما در حال حاضر نیازی به خدمات VoIP در هنگام جابجایی ندارید. در آینده احتمالا نیاز پیدا خواهید کرد. لذا جویا شوید که آیا محصولاتی و یا خدماتی برای این مورد در نظر گرفته شده است یا نه. در ضمن بهتر است از هزینه این خدمت نیز مطلع گردید.
- به روز رسانی
بسیار سخت است تا تمامی موارد مورد نیاز را دقیقا قبل از بستن قرار دارد مد نظر گرفت. بروز رسانی یکی از این موارد است. ممکن است شما در آینده نیاز داشته باشید تا سیستم خود را بروز کنید. لذا از شرایط و هزینه های این امر مطلع شوید.
- شماره تماس اورژانسی
در برخی کشور ها، فراهم آورندگان خدمات VoIP ، سرویسی تحت نام شماره اورژانس ۹۱۱-۱۱۲ دارند.
در صورتی که شما به این مورد نیاز پیدا می کنید و یا جایگزینی برای آن ندارید، حتما از این سرویس جویا شوید.
- ثبات شرکت
وقتی که قراردادی را امضا می کنید. شما مسئولیت های بسیاری را قبول می کنید. که شامل هزینه و اجرای خوب شرکت شما است. حتما اطمینان پیدا کنید که شرکت ارائه دهنده خدمات VoIP دارای سابقه و اعتبار خوبی است. از قابل اطمینان بودن شرکت اطمینان حاصل کنید.
منبع: http://voip.about.com/od/servicesandsolutions/bb/top8b4signing.htm
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.