اکنون یکی از ترند های تکنولوژی های شرکتی ادغام تکنولوژی VoIP را با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که در بسیاری از شرکت ها انجام شده و در حال فراگیر شدن است.
از آنجایی که تکنولوژی ویپ قابلیت های بسیاری در اختیار شما قرار می دهد که با آن ها می توانید با مشتریان ارتباط صوتی و تصویری برقرار کنید، نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری می توانند با این ابزار ادغام شده و اطلاعات خود را با سیستم های مدیریت تلفن به اشتراک بگذارند.
نرم افزار های CRM مانند Salesforce, Outlook, SugarCRM و بسیاری دیگر از نرم افزار های رایج برای زنده نگه داشتن و مدیریت یک بیزینس بسیار ضروری هستند. این نرم افزار ها به شرکت های بزرگ اجازه می دهند اطلاعات مشتریان خود را ذخیره کنند، آن ها را مدیریت کرده و در زمان نیاز به سادگی به آن ها دسترسی پیدا کنند. همچنین در این نرم افزار ها می توانید اطلاعاتی مرتبط با فعالیت هر یک از مشتریان ثبت کرده و در آینده به تاریخچه ارتباطات خود با یک مشتری خاص دسترسی سریع داشته باشید.
با ادغام سیستم تلفنی VoIP و نرم افزار های CRM شما قادر هستید تا هر دوی این تکنولوژی ها را در نهایت بهره وری مورد استفاده قرار دهید. از آنجایی که فعالیت این دو تکمیل کننده یکدیگر است.
در زیر به برخی از دلایلی که ادغام سرویس های CRM و VoIP می تواند بیزینس شما را متحول کنید، خواهیم پرداخت:
۱- تجربه مشتریان شما را بهبود می بخشد
مشتریان همیشه دوست دارند که احساس کنند به آنها احترام گذاشته شده است. موارد بسیار زیادی است که شما در هنگام ارتباط با یک مشتری باید مد نظر قرار دهید تا مشتری احساس مهم بودن را داشته باشد. مشتری نباید احساس کند که به او به چشم اسکناس نگاه می کنید و فقط قصد دارید هزینه های زندگی خود را از طریق فروش محصولات به او تامین کنید.
یکی از راه حل هایی که می توانید برای ایجاد این اطمینان در مشتریان از آن استفاده کنید، ادغام سیستم تلفنی VoIP شرکت با سیستم CRM مدیریت مشتری است. به این علت که این ادغام به اپراتورهای فروش یا پشتیبانی شما این اجازه را می دهد به سرعت به اطلاعات مشتری دست پیدا کنند. او را با نام خودش صدا کرده و به احوال او را جویا شوند.
به عنوان مثال اگر در لیست تماس هایی که CRM در اختیار ویپ قرار می دهد این شماره مدت ها قبل تماس گرفته است. او را با نام صدا کنند و بگویند که چند ماه قبل آخرین بار صدایش را شنیده اند و از شنیدن دوباره آن خوشحالند.
پس از ادغام سیستم مدیریت مشتری و تکنولوژی VoIP، ایجنت ها به منبع عظیمی از اطلاعات مشتری هنگام تماس گرفتن او با سیستم تلفن ویپ مواجه می شوند که از آن ها می توانند برای جلب اعتماد او استفاده بهینه کنند.
بسته به میزان پیشرفته بودن سیستم مدیریت مشتری شما، اعضای تیم پشتیبانی شما میتوانند به تیکت های ارسال شده توسط مشتری که تماس گرفته دسترسی پیدا کرده و سابقه این مشتری را به سادگی مشاهده کنند.
بسیاری از اطلاعات مانند تیکت های قدیمی، تاریخچه تماس ها، خرید های انجام شده، سرویس های فعال و اطلاعات اضافی دیگر را می توانید در ادغام سیستم تلفنی ویپ و CRM در اختیار ایجنت های شرکت خود قرار دهید تا از آن ها برای بهبود تجربه کاربر استفاده کنند.
۲- بررسی دقیق عملکرد کارمندان
کارمندان شرکت شما به اندازه مشتریان شما مهم هستند و شاید حتی مهم تر. شما باید به طور دائمی بر روی کارمندان شرکت خود نظارت داشته باشید و از ارتباط مناسب آن ها و مشتریان اطمینان کسب کنید.
با استفاده از اطلاعاتی که سیستم تلفنی در اختیار شما قرار می دهد می توانید تشخیص دهید که یک ایجنت چقدر زمان برای چه مشتری گذاشته است و آیا این مشتری به اندازه کافی راضی بوده یا نه.
تعداد تماس های یک ایجنت در طول روز، میانگین زمان مکالمات و مدت زمان انتظار کاربران برای ارتباط با او از پارامترهایی است که همیشه باید بررسی شوند و نشان از نحوه عملکرد کارمندان دارند.
اگر به نحوه فعالیت یکی از کارمندان خود مشکوک شده اید می توانید فایل های صوتی ضبط شده را بررسی کنید تا مشکلات را ریشه یابی کنید.
این پارامتر ها به مدیران شرکت کمک می کند تا متوجه شوند که آیا تمرین هایی که با کارمندان انجام میدهند مناسب بوده است و آیا مشتریان از کارمندان آنها راضی هستند یا خیر؟
۳- افزایش بهره وری
با ترکیب پلاگینهای مدیریت مشتری با تکنولوژی VoIP قادر هستید تا مشتریان وفادار خود را از بقیه مشتریان جدا کرده و بر روی آنها تمرکز ویژه داشته باشید. با تشخیص مشتریان واقعی از مشتریانی که وقت شما را بیشتر از دیگران مصرف میکنند قادر هستید تا بهره وری نیروهای انسانی خود را افزایش داده و برروی مشتریانی تمرکز کنید که بیشترین درآمد را برای شرکت شما به همراه دارند.
پلاگین های CRM ادغام شده در سیستم تلفنی ویپ، اطلاعات فوق العاده از مشتریان و نحوه ارتباط با آن ها را با یک کلیک در اختیار ایجنت های شما قرار می دهند. با استفاده از این اطلاعات بهره وری نیروی انسانی شما چند برابر خواهد شد.
همانطور که مطلع هستید علاوه بر این که پرسیدن نام و ارتباطات گذشته از خود کاربر می تواند برای او ناخوشایند باشد، فراینده زمان بر است و در یک مکالمه صوتی، زمان بیشتر یعنی پرداخت هزینه بیشتر برای تماس گیرنده. پس بهتر است این اطلاعات را در دسترس داشته باشید تا وقت مشتری را با سوال های پی در پی گرفته نشود.
صحبت نهایی
در این روزها که دنیای بیزینس بسیار رقابتی شده است داشتن اطلاعات مناسب از مشتریان می تواند شما را از رقیبانتان بسیار پیش بیندازد. حالا اگر این اطلاعات را بتوانید دقیقا در زمان مناسب دریافت کنید، می توانید از آن ها به نحو احسنت استفاده کنید.
با ادغام سیستم تلفنی VoIP با نرم افزارهای ارتباط مدیریت مشتری یا همان CRM شما قادر هستید اطلاعات مشتریان خود را به سرعت ذخیره کنید و در زمان مورد نیاز (زمانی که مشتری با شما تماس می گیرد) به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید. این امکانی است که می تواند ارتباطات شرکت شما با مشتریان را به طور کلی متحول کند و فروش خدمات و محصولات شما را به شدت افزایش دهد.
همچنین با استفاده از سیستم تلفنی VoIP و نرم افزار مدیریت ارتباط مشتری مناسب می توانید بر روی عملکرد کارمندان تان نظارت بهتری داشته باشید تا بهترین خدمات را به مشتریان شما ارائه دهند.
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.