صرافی های بزرگ را به عنوان نمونه ای از شرکت هایی با تماس های ورودی زیاد معرفی می نماییم که اغلب تماس گیرندگان، معمولاً سوالات مشابهی دارند، برای مثال گروهی فقط قیمت لحظه ای دلار را می پرسند، گروهی قیمت درهم برایشان مهم است، گروهی قیمت هر اُنس طلای ۱۸ اعیار و عده ای قیمت سکه. اما روی هم رفته در حدود ۳۰ تا ۴۰ عنوان قیمت اهمیت داشته و افرادی در این گونه صرافی ها همواره در حال اعلان قیمت می باشند.
صرافی زرین در اقدامی در حدود ۱۰ خط ورودی خود را به یک سانترال IP متصل نمود تا سیستم تلفنی به طور خودکار قیمت های مختلف را از دیتابیسِ صرافی که توسط یکی از پرسنل به روز می شد قرائت نماید! این صرافی ارائه این خدمات را با دادن کد اشتراک به مشتریان خود به صورتی تغییر داد که برای هر مشترک فقط اطلاعات مورد درخواست ایشان پخش می شد، هم چنین این سیستم قادر بود چنانچه تماس گیرنده از شماره های تعریف شده در سیستم تماس می گرفت، سیستم تلفنی بدون پرسیدن کد اشتراک و کلمه عبور مربوطه به طور اتوماتیک مشترک را شناسایی می نمود و اطلاعات مورد نظر را پخش می نمود.
این مجموعه جهت ارائه این خدمات به مشترکین خود، ماهیانه هزینه ای را دریافت می نمود و پس از استقبال از این تکنولوژی این صرافی با خرید دو خط E1 که معادل ۶۰ خط ورودی می باشد، این خدمت جدید را در سطح گسترده تری ارائه نمود و از این طریق نیز مشترکین متعددی را اضافه می نمود که با فرض جذب ۱۰۰ مشترک و هزینه اشتراک ماهیانه ۳۰ هزار تومان، سالانه ۳۶ میلیون تومان در آمد کسب می نماید. این صرافی با کسب این درآمد نه تنها می تواند هزینه حقوق پرسنلی که قیمت ها را هر روز در سیستم به روز رسانی می نماید پرداخت نماید، بلکه کلیه هزینه های مربوط به تماس های تلفنی خروجی خود را نیز به راحتی پرداخت خواهد نمود. باز هم به همان نتیجه می رسیم که استفاده از VoIP به معنای صفر شدن هزینه های تلفنی می باشد. لازم به تکرار نیست که این صرافی به راحتی می تواند شعب مختلف خود را در ایران و حتی خارج از کشور به یکدیگر متصل نماید و حتی خطوط شهری کشورهای دیگر را که در آن کشورها دفتری دارد از تهران آزاد نموده و با هزینه ای بسیار کم تماس های بین کشوری را نیز برقرار نماید.
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.