سیستم اعلان بدهی معوقه یا اقساط عقب افتاده در بانک ها یا موسسات مالی توسط تماس تلفنی خودکار و یا ارسال SMS توسط سیستم های VoIP قابل پیاده سازی می باشد. در این گونه از مراکز سیستم تلفنی که بیشتر پیام های لازم درون آن ضبط شده است، با شماره تماس مشتریان تماس حاصل نموده و میزان بدهی یا تعداد اقساط عقب افتاده را اعلان می نماید.
در کاربردی مشابه در حال حاضر فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی می توانند با شماره گیری تلفن تماس صندوق رفاه دانشجویی و وارد نمودن شماره دانشجویی و کد ملی خود از میزان بدهی خود به صندوق رفاه دانشجویی با خبر گردند.
سیستم اعلان بدهی تلفن و یا سیستم های تلفن بانک، به سادگی قابل پیاده سازی با استفاده از سیستم VoIP می باشند. زیرا در سیستم VoIP امکان ارتباط با دیتا بیس های گوناگون و قرائت اعداد و ارقام به سادگی امکان پذیر می باشد.
شرکت هایی که نیاز به اعلان لیست قیمت از طریق فکس دارند می توانند روزانه فکس های بسیاری را بدون مصرف نمودن حتی یک برگ کاغذ و ریبون فکس به صدها مشترک خود ارسال دارند.
شرکت هایی مثل آژانس های مسافرتی می توانند به مجموعه آژانس های زیر مجموعه خود در همه ساعات شبانه روز تعداد صندلی های آزاد هر پرواز را ب۶ه مشتریان اعلان نموده و امکان رزرو آن بلیط ها را به آژانس های زیر مجموعه ارائه نمایند.
سیستم اعلان وضعیت مرسوله پستی با وارد نمودن کد رهگیری می تواند پاسخ گوی آن دسته از مشتریانی باشد که به اینترنت دسترسی نداشته یا شاید نحوه استفاده از اینترنت را نمی دانند!
اگرچه این گونه از ارگان ها می توانند با پیاده سازی تکنولوژی های جدید ارائه شده توسط سیستم تلفنی VoIP بار زیادی را از روی دوش پرسنل خود برداشته و به شیوه های بهتری خدمات مربوطه را ارائه نمایند. هر شرکت دیگری نیز می تواند اطلاعاتی را درباره شرکت یا سازمان خود به صورت ضبط شده بر روی IVR خود قرار داده و تماس گیرندگان می توانند در صورت تمایل به این سخنان گوش دهند.
به عنوان نمونه من قصد دارم صدای ضبط شده خود را درباره VoIP در بخش های مختلف بر روی IVR سیستم تلفنی شرکت کاوا ارتباطات هوشمند قرار دهم!
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.