شرکت های بیمه، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش اتومبیل، صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی، مثال هایی از شرکت های بسیار بزرگی می باشند که با حجم کثیری از مشتریان خود در ارتباط می باشند و حفظ این ارتباطات به طور مداوم، می تواند تأثیر به سزایی در حفظ مشتریان ایفا نماید که حافظ علیه الرحمه فرموده است:
گـــرت هــواسـت کــه مـعـشـوق نـگــسلد پـیــونـد نـگـاه دار ســـر رشــــتــه تــــــا نـــگــه دارد!
و خدمتی که سیستم های تلفنی مبتنی بر شبکه (ویپ) به این دسته از شرکت ها می تواند بنماید ارتباط این سیستم با دیتابیس اطلاعات مشتریان و یا CRM مجموعه می باشند.
با برقراری این ارتباط سیستم تلفنی می تواند در هنگام تماس مشتریان با استفاده از Caller ID و جستجوی شماره تماس گیرنده در دیتابیس اطلاعات مربوط به تماس گیرنده را بر روی مانیتور شخص پاسخ گو نمایش دهد، این اطلاعات می تواند شامل سابقه خرید های قبلی مشتری و یا مانده حساب مشتری و هر گونه اطلاعات دیگری که پیشتر در CRM ثبت شده است باشد. و در صورتی که این مشتری بار دیگر با شرکت تماس بگیرد و این بار با شخصی دیگر در شرکت برای اولین بار نیز صحبت نماید، آن شخص جدید نیز تمامی صحبت های قبلی که کارشناسان دیگر شرکت با این مشتری داشته اند را می تواند ملاحظه نماید.
سیستم تلفنی می تواند بر اساس اطلاعات موجود در دیتابیس یا پایگاه داده در زمان های خاصی با مشتریان تماس حاصل نموده و اطلاعاتی را از جمله یادآوری زمان پرداخت اقساط بانک، یا تمدید بیمه یا چک های خود و یا اعلان مانده بدهی را به صورت اتوماتیک پخش نمایند. هم چنین امکان ارسال SMS نیز در زمان های مذکور مهیا می باشد.
برای کلینیک هایی که تعداد زیادی مشتری دارند و افرادی را برای یاد آوری زمان مراجعه بیماران با وقت قبلی استخدام می نمایند، می توانند این کار را به صورت اتوماتیک انجام دهند.
مدیر شرکت هایی با پرسنل بالا گاهاً تمایل دارند به صورت دوره ای حجم تماس های دریافتی کارکنان خود را مورد ارزیابی قرار داده و حتی میزان تماس های پاسخ داده شده هر کدام از پرسنل در مقایسه با کل تماس های دریافتی آن فرد نیز می تواند به عنوان مشخصه ای برای تشویق افراد در نظر گرفته شود.
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.