Voice over Internet Protocol یا همان VoIP یک تکنولوژی است که صدا را از طریق اینترنتی با سرعت بالا به جای سیم های معمولی منتقل می کند. در این تکنولوژی صدای آنالوگ تبدیل به صدای دیجیتال می شود. Packet های دیجیتال تولید شده بر روی بستر اینتنتر به سمت مقصد منتقل می شوند. همه چیز از طریق یک اینترنت با سرعت بالا انجام می شود.
چه زمانی Packet ها ویپ با وقفه مواجه می شوند؟
هنگامی می گوییم که یک packet با وقفه مواجه شده است که نتواند در زمان مورد انتظار از مبدا به مقصد مشخصی برسد. این وقفه که به آن latency گفته می شود بر روی کیفیت تماس های ویپ تاثیر بسیار زیادی دارد.
البته تکنولوژی ویپ روش هایی را به کار برده است تا این وقفه به پایین ترین میزان خود برسد و کمترین تاثیر را بر روی صوت انتقالی داشته باشد.
در هنگامی که اطلاعات در قالب packet ها بر روی بستر اینترنت ارسال می شوند برخی از آنها ممکن است کمی دیرتر نسبت به بقیه به مقصد برسند. تکنولوژی ویپ نحوه انتقال packet ها را طوری تنظیم کرده است که این وقفه در برخی از مسافران در صوت انتقالی کمترین تاثیر را داشته باشد.
موارد بسیاری ممکن است در سرعت رسیدن پکت ها به مقصد تاثر گذار باشند، برخی از آن ها مرتبط با زیر ساخت های ارتباطای است.
یک پکت ممکن است دیر به مقصد برسد و یا حتی اصلا نرسد! در هنگامی که یک پکت به مقصد نمی رسد می گوییم آن پکت اصطلاحا گم شده یا lost شده است.
Quality of Service یا به طور QoS، اصطلاح کیفیت سرویس است که با latency ویپ ارتباط بسیاری دارد. packet lost در ویپ البته مانند متن تاثیر بالایی ندارد. گرچه در ارسال متن latency به اندازه انتقال صدا مهم نیست اما packet lost بسیار مهم است و نباید متن ها حذف بشوند.
تاثیرات وقفه در انتقال Packet ها
اگر در هنگام انتقال پکت های ویپ، وقفه وجود داشته باشد، صدای شما دیر به شخص مقابل می رسد و یا صدای شخص مقابل را از طریق اسپیکر آی پی فون خود دیر تر از حد معمول می شنوید. همچنین ممکن است در هنگام این وقفه در صدای انتقالی اکو جود داشته باشد. اگر اکو و طول کشیدن رسیدن صدا به دیگری زیاد تر از حد معمول باشد می تواند بسیار آزار دهنده باشد و یک تماس را با اختلال مواجه کند.
حل مشکل وقفه در انتقال صدای ویپ
مشکل وقفه در انتقال صدا معمولا به سرعت اینترنت و اختلالات اینترنت باز می گردد. اگر شما اینترنت خود را بین چندیا پلیکیشن یا شخص تقسیم کرده اید، بهتر است یک سرعت مناسب را به سیستم تلفنی خود اختصاص دهید تا وقفه ای در تماس شما ایجاد نشود.
نقش تجهیزات VoIP خریداری شده نیز در ایجاد وقفه غیر قابل انکار است. اگر شما از تجهیزاتی استفاده کنید که به روز نیستند ایا با مشکلات فنی مواجه هستند ممکن است با مشکل latency مواجه باشید. همیشه بهتر است از برند های معروف و فروشگاه های معتبر خرید های خود را انجام دهید.
اگر با مشکلات فنی در زمینه انتقال صدای VoIP مواجه هستید می توانید به متخصصان کاوا ارتباطات هوشمند مراجعه کرده و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید.
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.