سه روش بازاریابی با استفاده از VoIP

سه روش بازاریابی با استفاده از VoIP

اگر یک بیزینس نوپا باشید، یا حتی اگر یک بیزینس جا افتاده قدمت دار باشید، یک بخش بسیار چالش برانگیز کار شما بازاریابی خواهد بود. تبلیغات کالا و سرویس امر زمانبر و هزینه‌بر خواهد بود. در بسیاری از مواقع شرکت‌های کوچک یا همان استارت‌آپ‌ها قادر نیستند تا با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند زیرا هزینه ای که شرکت‌های بزرگ پرداخت می‌کنند بسیار بیشتر از توانایی شرکت های کوچک خواهد بود.

 اما این یک خبر خوب است که هم شرکت های کوچک و هم شرکت های بزرگ قادرند تا از ویژگی های منحصر به فرد و تکنولوژی VoIP استفاده کنند. شرکت کوچک به اندازه یک شرکت بزرگ می تواند از مزایای تکنولوژی ویپ بهره مند شود. همین طور از مزایای تبلیغاتی و بازاریابی که این تکنولوژی در اختیار شرکت ها قرار می دهد، هر دو شرکت می توانند به یک اندازه بهره گیرند.

 در اینجا به ۳ روش بازاریابی با استفاده از ویپ خواهیم پرداخت. خوشحال می شویم اگر روش های دیگر را شما در بخش نظرات با خوانندگان در میان بگذارید.

۱- حذف بوق های آزار دهنده و جایگزینی آن با صدای تبلیغاتی یا موسیقی جذاب

نگذارید که مشتریان در پشت خط تلفن بوق های اتصال را بشنوند، شما می توانید از این زمان استفاده کنید و یک صدای تبلیغاتی را برای معرفی محصولات خود پخش کنید. شاید هم پخش یک موسیقی آرامبخش بتواند مشتری را به سمت شما بیشتر جلب کند.

انتظار برای همه طاقت فرساست مخصوصاً اگر شما یک مشتری باشید که به دنبال محصولی می گردید که قرار است مشکلات شما را برطرف کند. بهتر است که شما نگذارید یک چنین مشتری مدت زمان زیادی را پشت خط شما بگذراند. یا اگر مجبور هستید او را پشت خط نگه دارید، برای او صوتی پخش کنید که با شنیدن آن سختی انتظار کمی کاهش یابد.

به جای انتظار زیاد کشیدن کاربر و شنیدن بوق های اتصال، بهتر است برخی از حقایق مرتبط با بیزینس خود را برای آنها به صورت صوتی بیان کنید. این کار می‌تواند به آشنایی بیشتر مشتری با شما و بیزینس شما بیانجامد.

البته بهتر است که تماس گیرندگان را با اطلاعات بی‌شمار سردرگم نکنید. اطلاعات بسیار کوتاه و شنیدنی را طی چند ثانیه در اختیار او بگذارید.

طی تحقیقاتی مشخص شده است که تماس گیرندگان فقط حاضرند تا به طور میانگین ۴۰ ثانیه منتظر بمانند. فایل صوتی که شما برای تماس گیرندگان پخش می‌کنید به طور قطع باید کمتر از ۴۰ ثانیه باشد. بیشتر از این نیز نباید مشتریان را منتظر نگه دارید.

در تمامی سیستم های تلفنی VoIP شما قادر هستید تا برای کاربران موسیقی پخش کنید یا فایل صوتی اختیاری خود را به گوش آن ها برسانید. معمولا این کار بسیار ساده انجام می‌شود و پیچیدگی چندانی ندارد.

سرویس دهندگان معروف ویپ مانند Vonage و CengCenteral  و ۸×۸ نیز به کاربران اجازه می دهند تا در صورت نیاز در زمان انتظار مشتریان، برای آن ها فایل صوتی یا موسیقی پخش کنند.

۲- استفاده از کلیک-برای-تماس

یکی دیگر از ویژگی هایی که تکنولوژی VoIP ارائه می دهد و برای بیزینس ها در هنگام بازاریابی قابل استفاده است، قابلیت Click-to-call یا همان کلیک-برای-تماس می باشد.

اضافه کردن یک دکمه برای تماس مستقیم در ایمیل های تبلیغاتی و یا یک وب سایت می تواند ابزار برقرار ارتباط بسیار موثری باشد. این دکمه به کاربران اجازه می دهد تا فقط با یک کلیک مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند.

به طور معمول در یک وب سایت یا یک ایمیل تبلیغاتی شماره تلفنی نوشته می‌شود که کاربر با دیدن آنها باید گوشی تلفن خود را بردارد اعداد را شماره گیری کرده و دکمه برقراری تماس را فشار دهد. این فرآیند طاقت‌فرسا ممکن است بسیاری از مشتریان شما را فراری داده و محصولات شما دیرتر به فروش برسند.

قابلیت یک کلیک برای تماس که در تکنولوژی VoIP قابل انجام است، می تواند به افزایش فروش محسوس شما از طریق اینترنت منجر شود. همان طور که می دانید هم اکنون هم بسیاری از مشتریان شما از طریق اینترنت جذب شرکت شما شده اند.

برقراری سریع تماس با شرکت بسیار مهم است. زمان زیادی ندارید که از هیجان زدگی مشتریان برای فروش محصولاتتان استفاده کنید. پس سریع ترین راه حل ارتباطی ممکن را برای آن ها باید فراهم کنید. روش کلیک-برای-تماس سریع ترین راه حل ممکن ارتباطی خواهد بود که شما را به مشتری وصل می کند.

۳- پاسخ خودکار به تماس ها

پاسخ خودکار به تماس ها را معمولا به نام virtual receptionists یا منشی مجازی می شناسند. این قابلیت ساخته شده است تا تماس های ورودی را طوری مدیریت کند که نیازی به دخالت نیروی انسانی نباشد.

معمولا منشی های مجازی اولین شخصی هستند که مشتری بعد از تماس با شرکت با آن ها صحبت می کند. همان طور که می دانید برخورد اول مهم ترین بخورد است. پس باید طوری منشی های مجازی خود را تنظیم کنید که بهترین بازخورد را از آن ها دریافت کنید.

همیشه تلاش کنید صوتی که پخش می شود دلگرم کننده و دوستانه باشد. از استفاده از صداهای نامشخص و بم خود داری کنید. بهتر است در صدای شخصی که صحبت می کند خوشحالی و تراوت دیده شود و نه غم و اندوه.

منشی مجازی نه تنها می تواند تماس های دریافتی شما را به بهترین شکل هدایت کند، او می تواند نقش یک اپراتور فروش را بازی کرده و مشتریان را با برند شما آشنا کند. در بسیاری از مواقعی که منشی تلفنی بر روی سیستم تلفنی شرکت ها ثبت شده، افزایش فروش و افزایش بهره وری در آمار شرکت قابل مشاهده است.

صحبت نهایی

ارتقاء بیزینس شما پیش چشمان مشتریان نباید حساب بانکی شما را خالی کند. یعنی نباید برای تبلیغات بیش از اندازه هزینه کنید وقتی می توانید از سیستم تلفنی خود برای معرفی برندتان استفاده کنید.

 البته به طور قطع فقط سیستم تلفنی شما نیست که کالای شما را تبلیغ می کند شما باید از تمامی فرصت های ممکن برای تبلیغات کالا و خدمات خود استفاده کنید. عدم استفاده تبلیغاتی مناسب از سیستم تلفنی اما یک نقص بسیار بزرگ است که بسیاری از شرکت ها مشاهده می شود.

البته این فقط یک بخش کوچکی از عملکرد تکنولوژی ویپ در زمینه بازاریابی است. به طور قطع روش های دیگری نیز وجود دارد که این تکنولوژی قادر است به شما در زمینه بازاریابی کمک کند.

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *