از زمانی که تکنولوژی VoIP به عنوان یک ابزار ارتباطی وارد بیزینس ها شده است، توانسته رویای داشتن یک ارتباط صوتی با کیفیت و ارزان قیمت را به واقعیت تبدیل کند. این تکنولوژی توانسته در کنار کاهش بسیار محسوس هزینه ها امکاناتی ویژه را در اختیار کاربران قرار دهد که نمونه آن را در سیستمهای تلفنی سنتی مشاهده نخواهند کرد.
از همان سال های ابتدایی این تکنولوژی امکاناتی را در اختیار بیزینس ها قرار داد که مدیران بیزینس ها بتوانند با استفاده از آن ها ارتباطات شرکت خود با مشتری را بهبود بخشیده و از اطلاعات جانبی مرتبط با تماس ها در جهت پیشبرد بهتر اهداف شرکت استفاده کنند.
در این مقاله ما به طور خاص در مورد ویژگی هایی از تکنولوژی VoIP صحبت خواهیم کرد که شما قادر هستید از آنها برای بهبود بخشیدن به عملکرد تیم فروش شرکت خود استفاده کنید.
ارتباط بهتر به طور کلی باعث فروش بیشتر خواهد شد، ارتباط بهتر با مشتری بالقوه احتمال تبدیل او به یک مشتری بالفعل را بیشتر خواهد کرد. تکنولوژی ویپ قادر است در این زمینه کمک های بسیار زیادی به تیم فروش شرکت ها کند. امکاناتی که ویپ در اختیار کارمندان تیم فروش شما قرار می دهد، می توانند مانند ابزارهای قدرتمندی در جهت افزایش فروش عمل کنند. فقط باید در جهت بهبود ارتباط با مشتری از این ابزار استفاده کرد.
به عنوان مثال با استفاده از قابلیت مسیردهی به تماس ها که در تکنولوژی ویپ ارائه می شود، شما قادر هستید تا تماسهایی که باید به بخش فروشتان برسد را دقیقاً به همان بخش منتقل کنید تا افرادی که در حال حاضر تلفن غیر فعال دارند بتوانند سریعاً پاسخ مشتری را داده و او را قانع به خرید کنند.
تکنولوژی ویپ در کنار امکاناتی که در اختیار تیم فروش شما قرار میدهد، هزینه ها را نیز برای شما کاهش داده و افزایش ارتباطات به کمک تکنولوژی ویپ به معنای افزایش هزینه ارتباطات نخواهد بود.
در ادامه به معرفی برخی از فواید استفاده از ویپ برای تیم فروش شرکت ها خواهیم پرداخت.
افزایش بهره وری تیم فروش، به کمک ترکیب CRM و تکنولوژی ویپ
اگر شما تکنولوژی ویپ و امکاناتی که این تکنولوژی در اختیار شما قرار می دهد را با اطلاعات درون سیستم مدیریت مشتری ادغام کنید، قادر هستید تا سریعا مشتری های وفادار خود را شناخته و مشتریان احتمالی خود را بیابید. در این زمینه گرفتن گزارش از تماس های تیم فروش و اطلاعات ثبت شده از مشتری در سیستم CRM می تواند راهگشا باشد.
در یک سناریوی احتمالی کارمندان بخش فروش شما می توانند با ترکیب اطلاعات استخراج شده از CRM و بخش گزارش تماس های ویپ، در بیابند که کدام یک از مشتریان گذشته شرکت از چند وقت قبل تمایل به خرید نشان نداده است. شاید یک تماس دوباره با آن مشتری بتواند او را دوباره به سمت شرکت شما و خدمات و محصولات شما جذب کند. هر چه باشد نگه داشتن مشتریان قدیمی حتی از پیدا کردن مشتریان جدید نیز مهمتر است.
با ترکیب قابلیت های CRM و تکنولوژی ویپ، در هنگام تماس مشتری، شما می توانید اطلاعات راهنما در مورد مشتری را بر روی صفحه نمایش سیستم تلفن خود مشاهده کنید. برخی از ابزارها میتوانند در هنگامی که شماره ای با تلفن های شرکت تماس می گیرد اطلاعات شماره را از سیستم CRM استخراج کرده و بر روی صفحه نمایش به ایجنت نشان دهند. در این هنگام کارمند بخش فروش میتواند نام تماس گیرنده را مشاهده کرده و اطلاعات کوتاهی از خریدهای گذشته او ببیند که می تواند او را برای متقاعد کردن دوباره مشتری برای خرید خدمات راهنمایی کند.
قابلیت ایجاد صف تماس برای در انتظار نگه داشتن مشتری
ایجاد صف تماس برای مرتب کردن تماس گیرنده ها به ترتیب اولویت زمانی بسیار مهم است. مشتریان هیچگاه نباید با بوق مشغول برخورد کنند. آنها ابتدا باید وارد منوی راهنما شوند و سپس برای اتصال به یک ایجنت باید در یک صف انتظار حضور یابند. اگر مشتریان در هنگام تماس با شرکت با بوق اشغال رو به رو شوند احتمال اینکه تلفن را قطع کنند بسیار زیاد است اما بسیاری از کاربران حاضرند تا در یک صف انتظار، زمان صرف کنند تا در نهایت به یک ایجنت متصل شوند.
همچنین با یک صف تماس ایجنت های شرکت شما قادر هستند تا با خیال راحت تر به مشتریان پاسخ بدهند و از حضور مشتریان دیگر در صف تماس اطلاعات حاصل کنند. حتی کارمندان میتوانند تماس ها را از درون صف انتخاب کرده، آنها را پاسخ داده و به روی حالت انتظار قرار دهند تا پاسخ شخص دیگری را داده و سپس سر وقت به سر وقت شخص قبلی برسند.
در یک سیستم تلفنی ویپ ایجاد یک صف تماس بسیار ساده است و این یکی از قابلیت های پایه است که تکنولوژی ویپ در اختیار شما قرار می دهد. شما میتوانید از این قابلیت برای نظم بخشیدن به نحوه ارتباط کارمندان فروش و مشتریان استفاده کنید. یک ارتباط با نظم می تواند به یک ارتباط با کیفیت تبدیل شده و احتمال خرید مشتریان احتمالی را بیشتر کند.
هدایت دقیق مشتری به سمت دیپارتمان فروش
در هنگام تماس مشتری بسیار مهم است که او را به دیپارتمان دقیق مورد نظرش متصل کنیم. اتفاقی بدتر از این خواهد بود که مشتری بخواهد با بخش فروش صحبت کند اما کارمند بخش فنی پاسخ گوی او باشد. استفاده از یک منوی راهنما در هنگام تماس مشتری می تواند این مشکل را به طور کامل برطرف سازد. البته باید راهنما بسیار دقیق و با ظرافت طراحی شود تا کاربران به طور کامل متوجه باشند که در طول حضور خود در کجای منو قرار دارند و قرار است در چه عملیاتی شرکت کنند. استفاده از صدای راهنمای شفاف و ارائه توضیحات کافی توسط صدای راهنما، می تواند در این زمینه نتیجه بخش باشد.
بهتر است همیشه بخش فروش خود را در همان اول منو معرفی کنید و با فشردن عدد ۱، مشتریان را مستقیما به بخش فروش انتقال دهید. زیرا این افراد می توانند یک مشتری بالقوه باشند و پاسخ سریع و آنها بسیار مهم است. انتقال مشتری ها و بخش فروش باید اولویت منو بندی شما در هنگام تعریف یک منوی تلفنی باشد.
یافتن افرادی از تیم فروش که توانایی بیشتری نسبت به سایرین دارند
در همه تیم ها، همیشه یک فرد با انگیزه وجود دارد که از دیگران بیشتر بازدهی دارد. پیدا کردن این افراد برای مدیران بسیار مهم است. پیدا کردن عضوی از تیم فروش که قادر است بیشترین فروش را برای شما داشته باشد می تواند کمک کند تا با پاداش و امثال آن رضایت کارمند را در طول فعالیتش برای ادامه کار در شرکت جلب کرد.
به کمک تکنولوژی VoIP همچنین شما می توانید تماس ها را بیشتر به سمت کارمندی ارسال کنید که توانایی بیشتری برای پاسخ به تماس ها دارد. با هوشمند سازی مسیر دهی به تماس ها می توانید بر عملکرد تیم فروش خود تا حد بسیار زیادی تاثیر وارد کرده و در نهایت افزایش فروش را در نتیجه ببینید.
همچنین پیدا کردن کارمندانی که کمترین فروش را دارند بسیار مهم است زیرا باید راه حلی برای افزایش فروش آنها پیدا شود. آیا کارمندان همچنان فروش پایین را ادامه دادند باید تغییراتی در تیم فروش شما اعمال شود که بستگی به تصمیم خودتان خواهد داشت.
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.