در هنگام برخورد با اتفاقاتی که نیاز به برخورد اضطراری دارند مانند سرقت یا در خطر بودن جان انسان ها شماره تماس هایی وجود دارند که با گرفتن آنها از طریق تلفن ثابت قادر هستید با مرکز مربوطه ارتباط برقرار کنید. شماره تلفن هایی مانند ۱۱۰ و ۱۱۵ در ایران یا شماره تلفن های ۹۱۱ در آمریکا و ۱۱۲ در اروپا از این دست شماره ها هستند که بسیار کاربرد مهمی دارند.
اما آیا در هنگامی که از تکنولوژی VoIP برای برقراری ارتباط استفاده می کنید قادر هستید که با این شماره های اضطراری در زمان وقوع حادثه ارتباط برقرار کنید یا خیر؟
همانطور که می دانید تکنولوژی VoIP به مکان مرتبط نیست. سرویس هایی که عملیات های اضطراری انجام میدهند اما بسیار مکان برایشان مهم است. اگر از سرویس های VoIP برای برقراری ارتباط استفاده می کنید، احتمال آن بسیار زیاد است که نتوانید با این شماره های اضطراری ارتباط برقرار کنید.
اما برخی از سرویس ها اقدام به ارائه این قابلیت مهم نمودهاند. در هنگامی که قصد عقد قرارداد با یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس VoIP را دارید بهتر است قبل از آن نحوه برقراری تماس های اضطراری را از آن ها جویا شوید.
به عنوان مثال کمپانی Vonage که در کشور آمریکا سرویس VoIP ارائه می دهد، ۹۱۱ را برای برقراری تماس اضطراری پشتیبانی می کند، اما شما باید به عنوان یک آپشن در هنگام عقد قرارداد، این قابلیت را فعال کنید.
تکنولوژی ویپ و تماس های اضطراری
در سال ۲۰۰۵ طی حادثه ای دو عضو از یک خانواده آمریکایی با شلیک گلوله مجروح شده بودند و جان بقیه اشخاصی که در آن خانه حضور داشتند نیز در خطر بوده است. خانه آنها دارای سیستم تلفنی ویپ بوده است. یکی از اعضای خانواده تلاش کرده که با پلیس تماس بگیرد اما این امکان برای آنها وجود نداشته است.
در این حادثه خوشبختانه یکی از اعضای خانواده توانسته است با استفاده از خط تلفن ثابت همسایه با پلیس تماس گرفته و آن ها را در جریان قرار دهد.
تکنولوژی VoIP با تماس های اضطراری مشکل دارد و سرویس دهندگان بسیار کند این قابلیت را در سرویسهای خود تعبیه میکنند. پس احتمالاً شرکتهای کمی را پیدا کنید که سرویس ویپ با قابلیت تماس اضطراری به شما ارائه دهد.
حتی اگر شرکت ها به شما قابلیت برقراری تماس اضطراری را می دهند باید در مورد قابل اطمینان بودن آن شک داشته باشید و با تردید به آن نگاه کنید. زیرا این قابلیت مستقیما با جان انسان ها سروکار دارد!
حتی در هنگامی که شما بر روی سرویستان قابلیت تماس اضطراری را دارید، نسبت به سیستم تلفن های سنتی این یک ضعف را حس خواهید کرد. در سیستمهای تلفن سنتی برق دستگاه از طریق سیم های تلفن تامین می شود پس شما در زمانی که برق منزلتان رفته است نیز قادر هستید که از تماس های اضطراری استفاده کنید. این مشکل در سرویس های ویپ خود را نشان می دهد. تجهیزات VoIP همه از برق برای راه اندازی خود استفاده می کند، پس در هنگامی که برق منزل شما قطع باشد شما قادر نخواهید بود که هیچگونه تماسی برقرار کنید. اگر تماسی که قصد دارید در این هنگام برقرار کنید یک تماس اضطراری است شما با مشکل بسیار جدی روبرو هستید و اگر پیشگیری نکرده باشید، کاری هم در مورد آن نمی توانید انجام دهید.
راه حل هایی که برای برقراری تماس اضطراری می توانید امتحان کنید
اولین و مهمترین راه حل استفاده از یک خط تلفن سنتی و یک دستگاه تلفن عادی در منزل یا شرکت است. شما میتوانید به خطوط تلفن عادی در هر زمان از روز و شب اطمینان کنید. همین طور استفاده از تلفن همراه نیز برای برقراری تماس اضطراری ممکن است.
راه حل دیگر برای در امان ماندن در هنگام اتفاق های غیر مترقبه، یادداشت کردن شماره تماس مستقیم مراکز اضطراری نزدیک محل قرارگیری خانه یا شرکت شماست. به عنوان مثال شماره نزدیکترین بیمارستان و اداره پلیس را یاد داشت کنید تا در صورتی که نتوانستید با شماره اضطراری مربوطه تماس حاصل کنید مستقیما با آن مرکز تماس گرفته و گزارش اتفاق را دهید.
این روش ها بسیار قدیمی به نظر میرسند اما او واقعاً بسیار مطمئن هستند. بهتر است این گزینه ها را نزدیک دست خود داشته باشید تا این که در مواقع ضروری نتوانید با اشخاصی مسئول ارتباط برقرار کنید.
دیدگاه های این مطلب
هیچ نظری ارسال نشده است.