Hosted PBX چیست و چه زمانی برای استفاده مناسب است؟

no-image
comments0 نظر views بازدید
5 از 5
از 1 رای
(رای دهید)

Hosted PBX درواقع یک سیستم PBX است بر روی فضای ابری (Cloud)، که از طریق اینترنت به سادگی قابل دسترسی است. سرویس های هاستد PBX بر خلاف سرویس های معمولی ویپ، نیاز به سخت افزار و تنظیمات اولیه نخواهند داشت، این موارد توسط ارائه کننده سرویس Hosted PBX، در مکانی دیگر، مدیریت می شوند. به Hosted PBX همچنین Cloud PBX نیز گفته می شود.

معمولا برای استفاده از Hosted PBX ها شما فقط نیاز به خرید یک پلن از شرکت ارائه دهنده سرویس دارید و با دریافت اطلاعات اعتبار سنجی قادر هستید از سرویس ویپ خود به خوبی استفاده کنید.

Hosted PBX چگونه کار می کند؟

به طور کلی Hosted PBX ها شبیه روش سنتی ویپ تنظیم شده اند، اما شما آن ها را تنظیم نکرده اید و به هیچ دستگاه فیزیکی مرتبط با مرکز تلفنی در شبکه نیز دسترسی ندارید. تنظیمات Hosted PBX ها را مدیران آن ها که در مکانی دیگر حضور دارند انجام داده اند و فقط به شما یک لینک برای اتصال به این Hosted PBX ارسال می کنند.

استفاده از Hosted PBX به سرعت انجام می شود و نیاز به هیچ دستگاه اضافه ای بر روی شبکه شما ندارد. جالب به نظر می رسد، نه؟ بهتر است بدانید بسیار اقتصادی نیز هست! زیرا شما هزینه دستگاه های سخت افزاری مورد نیاز برای یک سیستم PBX را متقبل نمی شوید و این دستگاه در شرکت شما وجود ندارد که هزینه نگهداری و مدیریت آن را پرداخت کنید.

البته شما برای اتصال به یک Hosted PBX نیاز به تلفن آی پی خواهید داشت و یک اتصال اینترنت پرسرعت. استفاده از تلفن های آی پی نرم افزاری به Hosted PBX ها نیز به سادگی ممکن است، پس شما می توانید هزینه های خود را با نخریدن تلفن آی پی نیز کمتر کنید.

چه زمانی بهتر است Hosted PBX را به جای روش معمولی استفاده از VoIP، انتخاب کنیم؟

به طور کلی استفاده از Hosted PBX در شرکت های کوچک و متوسط هزینه ها را بسیار کاهش خواهد داد و دردسر های اضافه را از سر مدیرانی که علاقه ای به مباحث فنی تلفنی ندارند کم خواهد کرد.

اگر شما یک سیستم تلفنی را برای شرکت های کوچک یا متوسط تنظیم می کنید، احتمالا صرفه جویی در هزینه ها یکی از فاکتور های اصلی شماست. در هنگامی که نمی خواهید هزینه زیادی انجام دهید و تماس های شما همچنان آنقدر زیاد نیست که یک شرکت بزرگ محسوب شوید، پیشنهاد می شود از سرویس های Hosted PBX استفاده کنید.

استفاده از هاستد پی بی ایکس همچنین برای زمانی که شما از آینده شرکت خود مطمئن نیستید می تواند انتخاب بهتری باشد، زیرا در نهایت شما لوازم فیزیکی کمتری خریداری کرده اید به سادگی می توانید سرویس ویپ خود را لغو کرده و هزینه بیشتری متحمل نشوید.

اما اگر شخص فنی در شرکت حضور دارد که قادر است به خوبی سیستم تلفنی پیچیده را مدیریت کند، شاید بهتر باشد از سرویس های ویپ معمولی استفاده کنید، زیرا توانایی کنترل بیشتری بر روی آن ها خواهید داشت و می توانید بیشتر مطابق میل خود جریان تماس ها را کنترل کنید.

مزایای استفاده از Hosted PBX چیست؟

همچنان که پیشتر گفتیم، استفاده از Hosted PBX برای شرکت های کوچک و متوسط مزایای بسیاری دارد. البته که همه بیزینس ها می توانند از مزایای Hosted PBX به خوبی بهره مند شوند. در زیر ما به بیان برخی از مزایای استفاده از Hosted PBX به جای یک سیستم تلفنی ویپ سنتی خواهیم پرداخت:

  • هزینه ایکه برای Hosted PBX پرداخت می کنید بسیار کمتر از یک سیستم تلفنی ویپ موجود در محل خواهد بود.
  • دردسر راه اندازی و مدیریت سیستم تلفنی موجود در محل، با استفاده از Hosted PBX به طور کامل از بین خواهد رفت.
  • با استفاده از Hosted PBX، نیاز به سخت افزارهای ویژه برای مدیریت سیستم تلفنی وجود نخواهد داشت. شما برای استفاده از Hosted PBX فقط به تلفن آی پی و یک خط اینترنت پر سرعت نیاز دارید.
  • سرعت راه اندازی و استفاده از Hosted PBX بسیار بالاست و شما معمولا پس از چند ساعت از خرید پلن مورد نیاز خود قادر هستید از سیستم تلفنی به سادگی استفاده کنید.
  • معمولا تماس هایی که با Hosted PBX برقرار می کنید، هزینه کمتری نسبت به خطوط تلفنی سنتی دارد.

رای شما به "Hosted PBX چیست و چه زمانی برای استفاده مناسب است؟" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *