ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Nov 2021
    ارسال ها
    1
    0
    Junior Member

    بوت نشدن گوشی سیسکو

    سلام تلفن مدل 7965 و 7962 هر دو رو از طریق کد 3491672850*#
    ریست کردم ولی دیگه گوشی بوت نمیشه چیکار باید بکنم ممنون میشم جواب بدین
  2. #2
    تاریخ عضویت
    May 2021
    ارسال ها
    1
    0
    Junior Member
    - زمانی که IP phone به سوئیچ با توانایی PoE متصل میگردد از طرف سوئیچ یک پیغام به سمت انواع سوئیچ شبکه ارسال میگردد که با عنوان Fast Link Pulse یا همان FLP شناخته میشود.

    2- در مرحله بعدی تلفن IP با دریافت FLP به آن پاسخ داده و به سمت سوئیچ پیغام برقراری مدار را ارسال میکند.

    3- بعد از دریافت پاسخ FLP از طرف IP Phone توسط سوئیچ PoE پورت سوئیچ به حالت فعال درآمده و مشخص میگردد که بر روی این پورت پاور مورد نیاز می باشد.

    4- بعد از فعال شدن پورت سوئیچ IP phone شروع به Boot شدن می کند.

    5- در این مرحله میزان پاور مورد نیاز تلفن باید به سوئیچ اعلام گردد تا بر اساس آن بر روی پورت سوئیچ این میزان برق مصرفی تامین گردد، به این منظور می باید از مکانیزم پیغام رسانی CDP استفاده گردد و با استفاده از آن میزان برق درخواستی تلفن برای سوئیچ ارسال گردد.

    6- با استفاده از CDP میزان برق درخواستی تلفن برای سوئیچ ارسال شده و سوئیچ با دریافت این پیغام پاور مورد نیاز را بر روی پورت تامین میکند.

    7- در این مرحله سوئیچ با استفاده از CDP اطلاعات مربوط به VLAN مورد نیاز جهت دریافت اطلاعات تلفن IP را در اختیار تلفن قرار می دهد.

    8- بعد از ارسال پیغام CDP از طرف سوئیچ به سمت IP phone که شامل اطلاعات Voice VLAN و یا VLAN تنظیم شده بر روی سوئیچ حهت استفاده در شبکه VoIP می باشد، IP phone نیاز دارد که وارد مرحله شناسایی Protocol Stack شده که همان شناسایی امکان عملکرد تلفن بر مبنای IP می باشد که با چک کردن این مرحله تلفن درمی یابد که فاقد آدرس IP بوده و درخواست DHCP-Discover را که پیغامی از نوع Broadcast می باشد را ارسال میکند.

    9- سرور DHCP موجود در شبکه که می تواند یک سرور بصورت مجزا بوده و یا بر روی سوئیچ و یا روتر موجود در شبکه که بعنوان CME بکار رفته با دریافت پیغام Broadcast دریافت شده DHCP Discover به آن پاسخ داده و اطلاعات مورد نیاز IP phone از قبیل آدرس IP و Subnet mask و Default Gateway و همچنین آدرس TFTP server را با توجه به Scope موجود و مناسب بر روی DHCP از طریق پیغام DHCP Offer برای تلفن ارسال میکند.

    10- بعد از دریافت پیغام DHCP Offer ارسال شده توسط DHCP در این مرحله تلفن اطلاعات دریافت شده مانند آدرس IP و دیگر موارد را بر روی IP Stack اعمال نموده و در این مرحله توانایی برقراری ارتباط از طریق IP بر روی تلفن ایجاد میگردد.

    11- در مرحله بعد تلفن با استفاده از آدرس TFTP دریافت شده از طرف DHCP ابتدا به جستجوی فایلی با مشخصات SEPAAAABBBBCCCC.cnf.xml بر روی TFTP پرداخته و سپس در صورت وجود این فایل اقدام به دانلود آن بر روی تلفن می نماید. در مورد این فایل ذکر این نکته ضروری است که همانطور که در اسم این فایل مشاهده می نمائید بخش “AAAABBBBCCCC” در این فایل همان آدرس MAC تلفن می باشد و در صورتی که این فایل با آدرس MAC تلفن بر روی TFTP وجود داشته باشد امکان دانلود آن برای تلفن موجود بوده و می تواند مراحل بعدی رجیستر شدن را طی نماید.

    12- زمانی که تلفن با جستجوی فایل مورد نظر بر روی TFTP آن را یافت با چک نمودن نسخه Firmware موجود بر روی تلفن و بخش نسخه Firmware بر روی فایلی که پیدا کرده بود در صورت تفاوت نسخه آنها با یکدیگر اقدام به دانلود Firmware از روی TFTP میکند.

    13- اگر تلفن اقدام به دانلود Firmware و به روز رسانی آن کرد بعد از اتمام آن تلفن Restart می شود.

    14- اگر تلفن فایل مربوط به خود با آدرس MAC مشخص شده را بر روی TFTP پیدا نکرد در این صورت به دنبال فایل XMLDefault.cnf.xml میگردد و اقدام به دریافت آن می کند.

    15- با دریافت این فایل از TFTP تلفن می تواند بر روی CME بصورت Register درآید اما بودن اختصاص یافتن شماره داخلی و بدون امکان دریافت و گرفتن تماس.

    16- اما اگر فایل با آدرس MAC تلفن بر روی TFTP یافت شود این تلفن می تواند تنظیمات مربوط به داخلی یا همان Extension را دریافت کند و پس از رجیستر شدن بر روی CME امکان دریافت تماس و برقراری تماس برای آن فراهم شود.
    ایمن ارتباط نمایندگی رسمی فروش تجهیزات گرند استریم درنظر دارد تا در این وبلاگ به معرفی کلیه محصولات گرند استریم اعم از تلفن ویپ و مرکز تلفن ویپ بپردازد.
  3. #3
    تاریخ عضویت
    Jan 2016
    ارسال ها
    70
    1
    Administrator
    نقل قول نوشته اصلی توسط Alory11 نمایش پست ها
    سلام تلفن مدل 7965 و 7962 هر دو رو از طریق کد 3491672850*#
    ریست کردم ولی دیگه گوشی بوت نمیشه چیکار باید بکنم ممنون میشم جواب بدین
    باید از طریق tftp و فعال کردن اپشت ۱۵۰ روی dhcp خود اقدام به انتقال فریمور به گوشی ها کنید.
    با تشکر
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3

مجوزهای ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •