توجه ! این یک نسخه آرشیو شده می باشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمی کنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معرفی و راهنـمای خـريد تلـفن ip
mojtaba
11-25-2013, 12:40 PM
سلام
ببخشید دنبال یه راهنما که ipphone و انواع فیچرهاش رو معرفی کنه هستم
کسی میتونه کمک کنه؟
m.vahid
11-25-2013, 12:46 PM
تلفن IP چيست و چگونه کار می کند؟ تلفن IP دستگاهی سازگار با فناوری IP و پروتکلهای مربوطه می باشد که در سيستم های ارائه دهنده خدمات VOIP مورد استفاده قرار می گيرد. انتقال صوت با استفاده از شبکه داده و خدمات تلفن اينترنتی (تلفن IP) از طريق تبديل سيگنالهای صوتی به بسته های داده (data packets), ارسال بسته های داده از طريق اينترنت و در نهايت تبديل بسته های داده دريافتی به سيگنال های تلفنی صورت می گيرد. بطور کلی سه نوع سيستم جهت فراهم سازی و ارائه خدمات تلفن IP وجود دارد: ارائه دهنده سرويس تلفن اينترنتی (ITSP), مبادله مرکزی IP (IP Centrex) و مبادله انشعاب خصوصی IP (iPBX).
هر سيستم تلفن IP دارای دو بخش اساسی است: 1) تلفن IP و 2) کنترل کننده دروازه واسط (media gateway controller) يا دروازه VOIP که مسئول کنترل و هماهنگی ميان تلفن های IP بوده و اين امکان را فراهم می آورد که تماس گيرنده بتواند با محل يا شخص موردنظر تماس برقرار نمايد (بعنوان مثال call forwarding).
m.vahid
11-25-2013, 12:48 PM
پروتکلهای تلفن IP چگونگی ارسال و انتقال بسته های داده (بدست آمده از صوت) را در شبکه معين می نمايند. معروفترين پروتکل های VOIP (پروتکل های لايه جلسه) عبارتند از:
الف) پروتکل SIP (Session Initiation Protocol )
ب) پروتکل SCCP (Cisco Skinny Client Control Protocol)
ج) پروتکل H.323
د) پروتکل MGCP
پروتکل SIP, پروتکل مورد حمايت اغلب سيستم های تلفن IP است. پروتکل SCCP پروتکل اختصاصی مورد استفاده توسط سيستم های مديريت تماس و تلفن های IP Cisco می باشد. پروتکل های MGCP و H.323 نيز پروتکل های VOIP قديمی تری هستند که امروزه مورد استفاده قرار نمی گيرند.
m.vahid
11-25-2013, 12:49 PM
کدکها, پروتکل های مربوط به لايه نمايش (Presentation Layer) می باشند و در واقع در سيستم VOIP, تبديل صدای آنالوگ به بسته های داده ديجيتال و تعيين کيفيت صدا و پهنای باند موردنياز توسط کدک صوتی صورت می پذيرد. مورداستفاده ترين کدکهای صوتی عبارتند از:
GSM-13 Kbps,iLBC-15 Kbps, G.711-64 Kbps, G.722-48/56/64 Kbps, G.726-16/24/32/40 Kbps
m.vahid
11-25-2013, 12:50 PM
اجزای يک تلفن IP بطور معمول و موردانتظار شامل صفحه نمايش(Screen) جهت نمايش اطلاعات , صفحه کليد (keypad) جهت وارد نمودن داده های مربوطه, گوشی (handset), پورت اترنت (ethernet) جهت اتصال به کامپيوتر ويا شبکه محلی (LAN), فيش گوشی سر (headset jack) جهت استفاده از گوشی سر سيم دار و يا بدون سيم و درنهايت نرم افزار جهت کنترل سيستم تلفن IP می باشد.
m.vahid
11-25-2013, 12:51 PM
تلفن IP را از نظر کاربرد می توان به انواع مختلف زير تقسيم بندی نمود:
الف) تلفن نرم (Soft Phone)
از طريق نصب نرم افزارهای مخصوص VOIP روی کامپيوتر متصل به اينترنت می توان نسبت به برقراری تماس تلفنی اقدام نمود.
ب) تلفن USB (USB Phone)
تلفن IP USB توسط فيش USB به کامپيوتر متصل شده و از آن می توان همراه با کاربردهای تلفن نرم (همانند کامپيوتر دارای نرم افزار لازم جهت تبديل صوت به بسته های داده) همچون Skype جهت برقراری تماس استفاده نمود.
ج) تلفن VOIP بدون سيم
تلفن VOIP بدون سيم, تلفن IP همراه با فرستنده و گيرنده DECT يا Wi-Fi است که با يک نقطه دسترسی (Access Point) و يا ايستگاه پايه ارتباط برقرار نموده و با استفاده از آن می توان در حين تماس, اطراف محل کار يا زندگی جابجا شد.
د) تلفن IP ويديويی (Video Phone)
تلفن IP ويديويي, تلفن IP با قابليت تصويربرداری توسط دوربين کوچک موجود بر روی تلفن می باشد.
ه) تلفن IP کنفرانسی (IP Conference Phone)
جهت دفاتر بزرگ کاری و کنفرانسها, مشابه تلفن های آنالوگ با کاربردهای مربوطه و موردنظر, تلفن های IP کنفرانسی جهت برقراری تماس های همزمان چندطرفه طراحی گرديده اند.
m.vahid
11-25-2013, 12:52 PM
کاربران تلفنهای IP را برحسب نوع استفاده آنها می توان به انواع زير طبقه بندی نمود:
مديران اجرايي: نياز مديران اجرايي به برقراری تماس های تلفنی بصورت کنفرانس, تماس های سه طرفه و دارا بودن چندين خط تلفن درکنار مسائلی همچون ظاهر و زنگ های مناسب نقش مهمی در انتخاب تلفن IP مناسب برای چنين افرادی دارد.
مسئول پذيرش (Receptionist): بدليل استفاده دائمی مسئولان پذيرش از تلفن و هدايت نمودن تماس های ورودی به بخش های مختلف سازمان يا شرکت, تلفن IP مورداستفاده چنين افرادی بايستی دارای کنسول قابل گسترش بوده و از چندين خط تلفن حمايت نمايد.
مديران: تلفن IP مديران بايستی قابليت نمايش, پاسخگويي و انتقال چندين مکالمه بصورت همزمان را داشته باشد. دارا بودن اسپيکر با کيفيت بالا, کليدهای نرم برنامه پذير, حمايت از چندين خط تلفن از مهم ترين ويژگی های تلفن IP انتخابی جهت مديران است.
کارکنان: جهت برخی کارکنان (همچون کسانی که در بخش فروش يا خدمات مشغول فعاليت هستند) خدماتی چون hold نمودن تماسی در حين پاسخگويي به تماسی ديگر و همچنين دارا بودن چندين خط تلفن روی يک گوشی از اهميت بالايي برخوردار است که در انتخاب تلفن IP مناسب بايستی مدنظر قرار گيرد.
انبار: بدليل شرايط خاص محيط انبار و صنعتی و پرسروصدا بودن آن بايستی از تلفن های IP استفاده نمود که در عين ظرافت, ضدضربه بوده و علاوه بر آن بعلت نياز کارکنان انبار به تلفن در مکان های مختلف بايستی حتی الامکان از تلفن های IP مبتنی بر DECT و يا Wi-Fi استفاده گردد.
m.vahid
11-25-2013, 12:53 PM
بطورکلی در فرآيند انتخاب تلفن IP مناسب برای کاربردهای متفاوت را موارد زير مدنظر قرار گيرد:
گام اول: با وجود ارائه سيستم های تلفنی منبع باز (open source) و ارائه دهندگان سرويس ها و حمايت کنندگان پروتکل های SIP و غيره, کماکان امکان ناسازگاری تلفن IP انتخابی با سيستم تلفن اينترنتی مورداستفاده وجود دارد. لذا بايستی قبل از هر اقدامی از کدک ها و پروتکل های موردحمايت سيستم تلفنی VOIP اطلاع يافته و متناسب با آنها تلفن IP را انتخاب نمود.
گام دوم: بسته به نوع کاربری تلفن IP و شخص استفاده کننده تلفن IP انتخاب گردد.
گام سوم: با درنظر گرفتن نيازهای کاربر (همچون نياز به صفحه نمايش بزرگ, اسپيکر قوی و غيره) و سرويسهای مورد انتظار (همانند انتقال مکالمه, انتظار مکالمه, کنفرانس و غيره) تلفن IP ارضاکننده سرويسها و نيازها خريداری گردد.
گام چهارم: تعداد تماس های ورودی هر کاربر در فرآيند انتخاب تلفن IP مناسب بايستی مدنظر قرار گيرد.
گام پنجم: کاربرانی که نياز به برقراری تعداد زيادی تماس در روز دارند, استحقاق بيشتری برای دراختيارداشتن تلفن IP با کيفيت بالاتر دارند.
گام ششم: در صورتی که به ازای هر کاربر تنها يک پورت اترنت موجود باشد, تلفن IP مورد استفاده حتماً بايستی دارای دو پورت اترنت (RJ45) باشد, درحاليکه اگر سيستم مورداستفاده, مجهز به LAN صوتی (Voice LAN) نيز باشد, کافی است که از تلفن IP با يک پورت اترنت استفاده نمود که سبب صرفه جويي در هزينه ها می گردد.
گام هفتم: درصورتی که از سيستم "توان بر روی اترنت" (power over ethernet) استفاده می گردد, تلفن IP مورد بهره برداری نيز بايستی اين قابليت را حمايت نمايد. در غير اينصورت استفاده از تلفن IP معمولی بلامانع است.
گام هشتم: توجه به پروتکل ها و کدکهای مورد حمايت تلفن IP از اهميت بسزايي برخوردار است, زيرا با وجود اينکه اغلب تلفن های IP موجود در بازار, پروتکل SIP و کدکهايي همچون G.711 و G.729 را حمايت می نمايند, ولی برخی از انواع آنها تنها پروتکلهايي همچون H.323 و MGCP و کدهايي همچون کدک GSM را مورد حمايت قرار می دهند.
گام نهم: با وجود اينکه قيمت, مهم ترين فاکتور در خريد تلفن IP نيست, ولی دقت در انتخاب تلفن مناسب جهت جلوگيری از هزينه نمودن بيش از نياز نيز از اهميت بالايي برخوردار است.
mojtaba
11-25-2013, 02:36 PM
درود بر شما
واقعا ممنونم
بسیار عالی و کامل
saba99
05-02-2020, 11:44 AM
چرا از تلفن آی پی یا همان تلفن VoIP استفاده کنیم؟
گوشی تلفن آی پی به نام هایی دیگر گوشی تلفن VoIP یا گوشی تلفن تحت شبکه یا گاها شنیده شده گوشی تلفن اینترنتی، نوعی گوشی تلفن است که با استفاده از بستر اینترنت، از طریق کابل LAN و یا ارتباط وایرلس صدای شما را به شخص مقابل منتقل می کند به فرایند انتقال صدا از بستر شبکه اینترنت را به اصطلاح ویپ (VoIP) می گویند. امکان انتقال صدا بر برستر اینترنت (VoIP) در کنار امکانات ویژه ای که تکنولوژی (https://b2n.ir/303284) نوین سیپ (SIP) در اختیار تجهیزات نوین ویپ قرار داده است، مانند انتقال اطلاعات چند رسانه ای (تصاویر و ویدیو)، در مکالمات باعث شده که بسیاری از استفاده کنندگان خطوط شهری، به استفاده از تلفن آی پی یا همان تلفن ویپ رو بیاورند. از امکانات ویژه دیگری که شبکه ویپ در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد، می توان به فکس، تلفن گویا، گزارش تماس و هزاران قابلیت دیگر اشاره کرد که برای هر گوشی تلفن آی پی متفاوت است.
گوشی های آی پی رده منشی با امکانات ویژه به منشی های شرکت ها این اجازه را می دهند تا تعداد زیادی تماس را به صورت همزمان مدیریت کنند، تماس ها را منتقل کنند، در صف نگه دارند و یا آن ها را بلاک کنند.
s.parvaneh
05-02-2020, 12:20 PM
بسیار عالیی ممنون
vBulletin Version 4.2.2 Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.