IVR یا به طور کامل Interactive Voice Response نام یک تکنولوژی به کار رفته در ارتباطات تلفنی است که به کامپیوتر اجازه می دهد تا با انسان ها به طور تعاملی ارتباط برقرار کند. سیستم های IVR با تماس گیرنده ارتباط برقرار می کنند و پاسخ های دریافتی از تون های DTMF تولید شده توسط […]
Hosted PBX درواقع یک سیستم PBX است بر روی فضای ابری (Cloud)، که از طریق اینترنت به سادگی قابل دسترسی است. سرویس های هاستد PBX بر خلاف سرویس های معمولی ویپ، نیاز به سخت افزار و تنظیمات اولیه نخواهند داشت، این موارد توسط ارائه کننده سرویس Hosted PBX، در مکانی دیگر، مدیریت می شوند. به […]
FXS و FXO نام پورت هایی است که توسط خط های تلفن آنالوگ (شناخته شده به نام POTS) مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب قصد داریم به شرح پورت های FXO و FXS و کارایی هر یک از آن ها بپردازیم. نکته جالب: در مورد خطوط تلفن آنالوگ جالب است بدانید کلمه POTS […]
با گسترش استفاده از تکنولوژی VoIP در شرکت ها و سازمان های مختلف، هر سال کمپانی های بیشتری رو به تولید تجهیزات ارتباطی مبتنی بر VoIP می آورند. به طوری که می توان گفت در سال ۲۰۲۰ رقابت کمپانی های تولیدکننده تلفنهای آیپی به اوج خود رسیده است. امروزه ما با تلفن های ویپ بسیار […]
هنگامی که صحبت از سیستم های تلفنی PBX متن باز می کنیم، تمام ذهن ها به سمت دو سیستم محبوب یعنی فری سوئیچ و استریسک می رود. این دو سیستم تلفنی متن باز در مقابل یکدیگر حرف های بسیاری برای گفتن دارند. در این مطلب قصد داریم سیستم PBX استریسک و فری سوئیچ را با […]
FreePBX و الستیکس در حال حاضر محبوب ترین نرم افزارهای پلتفرم PBX هستند که به صورت متن باز برای دانلود رایگان موجود می باشند. این نرم افزارها طرفداران بسیاری دارند و سرویسهای ویپ بسیاری مبتنی بر آنها در حال حاضر خدمات رسانی می کنند. اما کدام یک از این دو برای استفاده بهتر است؟ در […]
پروتکل IAX توسط سازنده استریسک برای حل مشکلاتی که در پروتکل SIP وجود دارد ساخته شد. اکنون نسخه آپدیت شده IAX با نام IAX2 نیز ارائه شده است که در حال رقابت با پروتکل SIP است. در این مطلب قصد داریم به بررسی فنی کامل پروتکل SIP و پروتکل IAX بپردازیم. این مقاله به شما […]
چرا باید از تکنولوژی ویپ به جای خطوط تلفن عادی یا همان PSTN استفاده کرد؟ دلیل های بسیاری برای پاسخ به این سوال وجود دارد، اما ۴ دلیل اصلی وجود دارد که می تواند نظر شما در مورد استفاده از خطوط تلفن سنتی در شرکت یا سازمانتان عوض کنند.
بیزینس ها به طور دائمی به دنبال راه حل های افزایش بهره وری فعالیت های خود هستند. هرچه بهره وری و سرعت انجام کارهایی که شما انجام می دهید در یک بیزینس بیشتر باشد به طبع سود بیشتر خواهد بود. مهمترین بخشی که شرکتها باید در آن به افزایش بهره وری روی آورند و افزایش […]
تکنولوژی ویپ فارغ از بزرگ و یا کوچک بودن بیزینس ها، می تواند مزایای بسیاری برای آن ها به همراه داشته باشد. علاوه بر کاهش محسوس هزینه ها، امکانات ویژه تلفنی که توسط VoIP در اختیار شرکت ها قرار می گیرند در افزایش بهره وری آن ها تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت.