آموزش نحوه کاهش اکو در SPA3102

این مقاله بخشی از مجموعه مقالات شرکت سیسکو می باشد که جهت عیب یابی، نگهداری و رفع مشکلات محصولات مدل تجارت کوچک ارائه گردیده است.

سوال : چگونه می توان اکو ناشی از خط PSTN را روی SPA3102 کاهش داد؟

پاسخ: تجربه اکو ناشی از خط PSTN یک مشکل رایج است، ناشی از تبدیل تماس آنالوگ به دیجیتال و بالعکس می باشد. این فرآیند منجر به تولید اکو می گردد. و باعث ایجاد تاخیری 30 میلی ثانیه ای به تماس می شود که در ادامه به تولید اکو می انجامد.

آموزش نحوه کاهش اکو در SPA3102

این مقاله بخشی از مجموعه مقالات شرکت سیسکو می باشد که جهت عیب یابی، نگهداری و رفع مشکلات محصولات مدل تجارت کوچک ارائه گردیده است.

سوال : چگونه می توان اکو ناشی از خط PSTN را روی SPA3102 کاهش داد؟

پاسخ: تجربه اکو ناشی از خط PSTN یک مشکل رایج است، ناشی از تبدیل تماس آنالوگ به دیجیتال و بالعکس می باشد. این فرآیند منجر به تولید اکو می گردد. و باعث ایجاد تاخیری ۳۰ میلی ثانیه ای به تماس می شود که در ادامه به تولید اکو می انجامد.

این مقاله بخشی از مجموعه مقالات شرکت سیسکو می باشد که جهت عیب یابی، نگهداری و رفع مشکلات محصولات مدل تجارت کوچک ارائه گردیده است.

سوال : چگونه می توان اکو ناشی از خط PSTN را روی SPA3102 کاهش داد؟

پاسخ: تجربه اکو ناشی از خط PSTN یک مشکل رایج است، ناشی از تبدیل تماس آنالوگ به دیجیتال و بالعکس می باشد. این فرآیند منجر به تولید اکو می گردد. و باعث ایجاد تاخیری ۳۰ میلی ثانیه ای به تماس می شود که در ادامه به تولید اکو می انجامد.

کاهش اکو روی خط PSTN  :

۱-      اطمینان حاصل کنید که آخرین فریم ور موجود را اجرا می کنید.  سپس تنظیمات را به حالت پیش فرض در بیاورید.

۲-      تمامی عملکردهای حذف اکو  را در SPA3102 غیر فعال کنید. برای این امر شما باید به قسمت line1 , PSTN رفته و موارد زیر را انجام دهید. :

Echo Canc Enable = No

Echo Canc Adaptive Enable = No

Echo Supp Enable = No

۳-تمامی وسایل متصل به خط تلفن خود به جز SPA را جدا کنید. که این شامل تمامی کابل های اضافی و جداکننده های خطوط (Spliter) نیز می باشد.  این امر باعث ایجاد مشکل مقاومت می شوند که در نهایت منجر به اکو می گردد.

۴-مقاومت پرت FXO را روی تب PSTN به  ۲۲۰+۸۲۰||۱۲۰nFو پرت FXS را روی ۲۲۰+۸۲۰||۱۱۵nF به عنوان نقطه آغازین تنظیم کنید.

۵-در تبLine  PSTN دنبال Network Jitter Level  بگردید و مقدار آن را به کم ترین حد ممکن برسانید. سپس عبارت  Jitter Buffer Adjustment را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید. این امر باعث میزان تاخیر را در SPA شما کاهش می دهد.

نکته: اگر شما از خدمات کم کیفیت VOIP استفاده می کنید. به لاین ۱ رفته و مقدار Network Jitter Level را به Low برگردانده و مقدار Jitter Buffer Adjustment را از بالا به پایین تبدیل کنید. در صورتی که از از کیفیت ضعیف PSTN بهره می برید. مقدار Network Jitter Level را به متوسط برسانید.

۶-به قسمت PSTN Line بروید و در قسمت تنظیمات صوت عبارت Preferred Codec را به مقدار مورد ترجیح تنظیم کرده و آن را قفل کنید. که این کار از طریق تبدیل مقدار Use Pref Codec Only به Yes امکان پذیر است. این تنظیمات را در صورتی انجام دهید که شما از طریق یک شبکه از راه دور به خط PSTN دسترسی دارید. سپس به قسمت Line 1  رفته و Preferred Codec را نیز مانند مقدار قسمت PSTN line قرار دهید. و مقدار referred Codec Only را روی NO قرار دهید.  این تنظیمات تاخیر را کاهش داده مقدار اکو راکاهش می دهد.

۷-اطمینان حاصل کنید که فاصله شما از mouthpiece خط شهری مناسب است. همچنین میزان برق ارسالی توسط خط شهری در اکو تاثیر گذار خواهد بود. اگر هنوز اکو را احساس می کنید. باید در قسمت PSTN مقدار SPA To PSTN Gain را به آرامی کم کنید و چند بار آزمایش کنید تا صدای مناسب را دریافت نمایید.

۸-در برخی موارد تلفن آنالوگ شما با عث ایجاد اکو می گردد. که در این حال باید در تب Reginal مقدار FXO port impedance را به ۶۰۰ تبدیل کنید.

۹-بعد از کاهش اکو به تب PSTN باز گشته و Echo Can Enable  را به Yes بر گردانید.

منبع :

شرکت سیسکو

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاه های این مطلب

هیچ نظری ارسال نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *